söndag 8 mars 2009

bortskämd.

Bara för att vi har, fem tv:n, fem datorer, ett ps3 och ett Wii, på tre personer, så betyder det inte att man är rik.
Varje gång en ny kompis kommer hem till mig frågar de jämt: "är det ni som är rik eller?"
Varje gång så svarar jag lika: "Nä, jag bor med en prylgalen låssaspappa och med en mamma som gillar inredning".
Ingen tror mig !
Men jag lovar er, min låssaspappa tjänar inte mer än någon annan, och mamma lever på studiebiddrag - rik familj !
Jag är inte heller mer bortskämd än en någon annan utav mina vänner. Jag köper allt själv, allt från underkläder till vinterjackor, från skor till halsband. Visst ibland händer det att man får en slant, men det är inte ofta (och jag gråter inte för det). Jag tjänar mina pengar själv !
Jag hatar att be om pengar utav mina föräldrar och vänner.
Jag kanske inte hjälper till hemma som jag ska, det kan jag erkänna att mamma har skämtbort mig på. Men jag kan i alla fall sköta mig när jag går utanför hemmetsdörr, jag tjatar inte om att få något, jag är inte otrevligt mot männsikor - utan jag sköter mig?
Så nej, jag är inte mer börtskämd än någon annan !

det enda jag är bortskämd på är,
kärlek.
c.

Inga kommentarer: