måndag 9 mars 2009

veckans najs och bajs.

Najs
1. Födelsedag - Jo visst, under denna veckans gång hinner jag att blir 18 år. Det känns rätt skönt faktiskt. Inte behöva ta hem papper från skolan, kunna gå ut på krogen utan att "jag har glömt leg:et hemma", förhoppningsvis ta körkort inom en snar framtid och ja, allt vad man nu får göra - leva livet.

2. Isabelle - Hon är hemma nu, och ni förstår inte hur mycket jag saknat henne. Jag har saknat henne så jag varit irriterad på henne. Det finns så mycket att berätta som har hänt under tiden du varit borta. Det finns så mycket du har missat, och ja. Jag kan berätta allt sen.

3. Krogen med Elin - Vi har taggat till den dagen i kanske två år ? Vad vet jag, men länge har det varit. "När du blir 18 ska vi gå på krogen", och nu är vi det. Den 14:e mars kommer vi att vara på Stadt i Ljusdal - Elin och jag. Och vi kommer äga stället totalt !

Bajs
1. Skolan - Ja den är igång igen. Jag orkar inte, jag vill bara skita i den. Fick även veta att jag inte fick mitt i-val, internationella relationer - fan ! Så nu ska jag läsa filmkunskap istället, och det värkar suga totalt. Titta på svartvit film - kul !

2. Alla kalas i mars månad - Seriöst, alla fyller år i mars, och det finns bara fyra helger. Hur ska man hinna med alla, jag hinner inte ens ha fest för mig själv. Och jag vet inte hur jag ska hinna gratta alla, att hinna med allas fester, kommer att gå åt skogen. Jag får prioritera, och jag får gå på dem som jag lovat först.
Det suger att alla ska ha fest samtidigt !

3. Tankar - Ja de är åt helvete med dem, hur orkar man gå och tänka dygnet runt om saker som jag gör. Jag tänker alltid för mycket, kanske för att jag söker ett svar.
Just nu är tankarna, "Varför bryr du dig", "Hur ska jag hinna med allt - palnering", "Vad händer om jag inte klara körkortet", "Är det någon som fyller år idag?", "Hur mår farfar", ja ni förstår - mitt huvve sprängs.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Du tror rätt, filmkunskapen suger. Jag var på tre lektioner men lessnade. Efter den femte svartvita Charlie Chaplin filmen fick jag nog. Hoppas dom gjort om kursen nu sen när jag gick där. för din skull!

Anonym sa...

ja, eller hur :D