torsdag 16 september 2010

Nödutgång?!

Just ja. Igår när vi hade kollat klart på ett Beverly Hills avsnitt (kvällstradition) så började jag och Frida prata lite. Vi började prata om skottlossning, och om det blir skottlossning på nedervåning hur tar vi oss ut?! Frida skulle ha hoppat, men jag känner att det var lite för högt så jag var tvungen att gå upp och kollade utifall. Och det var sjukt högt så jag kom fram till att man kan nå ner till grannen om man har tur. Annars får vi bygga ett rep av lakan (Frida's tips från Annika Bengtsson) och klättra nerför det.
Lika så om det börjar brinna i trappen, då får vi också ta lakan som vi kan klättra ner på, vi kan också spara håret som prinsessorna gör i sagan. Haha! Men fungerar inte det, nä då för vi ta täcket över oss och springa. Som Janne lärde mig när jag var liten! Dock har Frida ett duntäcke så hon får nog ta filten. . .

Men nu hoppas vi varken på skottlossning eller någon brand. Det var bara en tanke som slog oss igår kväll ;p

Inga kommentarer: