måndag 2 mars 2009

sminkning och hårfixning.

För första gången sedan i torsdag har jag fixat håret och sminkat mig. Det känns otroligt skönt, att orka göra någonting med sig själv. Visst klagar jag inte om jag måste gå osminkad någon gång, men håret vill jag oftast ha fixat eftersom jag hatar mitt lockiga hår. Lite töntigt kanske, men sådan är jag. Jag tycker lockigt hår är jätte fint på andra, men inte på mig själv - hualigen som farmor brukar säga!

Idag ska jag jobbar för första gången sedan jul på Albins, och som vanligt så har de möblerat om så jag inte kommer att hitta ett dugg. Men kassan kan jag fortfarande med, och det är väl huvudsaken, sen är det bara att ringa på Frida om man måste fråga någonting. Det gillar hon, för hon tycker om att prata med mig!

varför packade du din väska,
istället för att slåss.
c.

Inga kommentarer: