tisdag 3 mars 2009

nyhetsmorgon.

Att ens liv kan förändras på en sekund, är helt obegripligt för vissa. För vissa är det sant. För vissa kan en dröm blir till en mardröm på bara en sekund, på en sekund kan ens närmaste vänner/släkt försvinna ut ur livet.

Jag sitter nu och kollar på Nyhetsmorgon, det handlar om en familj som tagit hand om två barn som förlorat sina föräldrar. Budskapet med programmet är "kan man älska andras barn". För mig är det en självklarhet, varför skulle man inte kunna göra det. Man kan älska andra människor, varför skulle man då inte kunna älska andras barn. Visst kanske det är svårt, men med tiden så blir det enklare.

Det är även roligt att höra hur barnen bearbetade sorgen från deras föräldrar (de var ett och tre år när föräldrarna dog) . De som tog hand om barnen hade tidigare två barn och tillsammans så bearbetade de sorgen genom leken. De lekte bilolyckor, begravningar och allt som hade med olyckan och göra. Det är rätt gulligt tycker jag.

jag hoppas att jag aldrig mister någon nära.
c.

Inga kommentarer: