tisdag 13 januari 2009

då och nu.

Gårdagen:
Det var inte en vanlig dag igår, nej. Det var mitt först 18 års kalas för dem som är födda -91, och det var ingen mindre än Erik Göransson som fyllde vuxenår. Nu är han inte längre än pöjk, utan nu är han en man eller en karljävel. Se det som ni vill, jag tar det som passar i humöret - alltså karljävel!
Vi (Fredriksson, Tirre, Göransson och Jag) firade det hela med att gå på Hemköp, köpa natchos och folköl - Carlsberg, och ett ciggpaket till Tirre. Vi gick hem lagade mat, eller jag lagade eftersom jag är kvinna och blev nerröstad utav pöjkarna och karljäveln. Och jag måste väl nämna att jag inte gjorde allt själv. Fredriksson skar gurkan, Göransson stekte lite körfärs eftersom han klagade hur jag gick till väga, och Tirre rörde lite i köttfärsen. Till maten drack vi öl, och Tirre höll tal så tårarna rann (inte utav att jag blev rörd, utan att jag höll på att skratta ihjäl mig). Efter maten spelade vi kort och ja, jag vann inte så det är inte värd att nämna något mer om den kvällen.
- Men en helt sjukt bra kväll!
Tirre och Göransson

Tirre, Camilla och Fredriksson

Vi firade med öl.

Nu:
Jag sitter med historian, jag har gjort en fråga och har bara två kvar. "Bara två", alltså dem svåraste, det kommer att gå åt helvete som mycket annat här i livet. Inte bara för mig, utan för många andra också.
Jag skulle seröst kunna och göra detta blogginlägg jätte långt idag, men jag har inget viktigt att skriva så ni skulle ändå inte orka läsa. Kanske kommer det fler inlägg innan kvällen är slut, nu kallar historian!

jag har en känsla inom mig
- "drömkänsla" eller "sannkänsla"?
c.

3 kommentarer:

Anonym sa...

får du dricka öl du pussy? :)

CamillaGrip sa...

Haha, yes :)

Anonym sa...

håhå, när fyller du år?