fredag 15 april 2011

Frukttjejen.

En rätt så pigg frukttjej pustar ut efter dagens arbetspass och funderar vart folk får sina pengar ifrån. Inget barnbidrag, ingen pension och ingen löning, men herreminge vad Ica har haft folk idag. Jag vet inte hur mycket frukt vi har fyllt på idag, tonvis känns det som. Men det är ju roligt när det minskar och man har något att göra. Så jag klagar inte! :)

Ikväll åker jag upp till Tjärnmyra och tittar på Så ska det låta och bara har det bra helt enkelt. Just nu ligger jag här och bara njuter av tystnaden. Det är det bästa med att bo själv. Komma hem och det är tyst, knäpptyst efter en dag bland musik och surr. Eller okej helt tyst är det inte. Grannen började spela gitarr. Jag satte igång musiken. Han sjöng högre. Jag höjde. Han höjde. Jag höjde igen. Han slutade sjunga. Ett-Noll till mig!

1 kommentar:

somblevsom.blogspot.com sa...

Dääääär är jag meeeeeeeeeed! :D