onsdag 23 februari 2011

En kall vinter.

Igår höll jag allvarligt på att frysa ihjäl. Att ta emot en Ica bil utan varken långkalsonger eller täckbyxor i 23 minusgrader är inget jag rekommenderar. Fast när pappa ringde imorse så kände jag att jag inte hade något att klaga i. Han hade åkt från Kiruna vid halv sju tiden i morse och där var det hela 37 minus. Kan ni fatta hur kallt det är eller? Helt fantastiskt att bilarna kan starta i den kylan, eller att man klarar att sticka ut näsan genom dörren. Fy!

Imorgon ska jag och mamma till Ljusdal på Dollar och handla lite tallrikar och sånt till mig. Kommer säkert hitta annat smått och gott också. Vi ska även till Tallåsen och kolla på soffor och bord. Dock har jag hittat en soffa jag vill ha, eller pappa hittade den. Men kika kan man alltid göra. Sen ska vi även besikta lilla golfen. Får se om den kommer att gå igenom. Känns lite tveksamt, men det lär vi märka.

Inga kommentarer: