onsdag 26 januari 2011

Att stå på egna ben.

Det börjar snart bli dags att ta sitt pick och pack och flytta till en egen bostad till ett eget hem. Jag har verkligen längtat tills jag får stå på egna ben och klarat mig själv. Och jag vet att jag skulle klara det, jag skulle klara mig galant. Än så har jag inte hittat någon lägenhet jag verkligen vill till här i Delsbo. Ja ni läste rätt, Delsbo. Lite tragiskt men mycket sant. Jag har jobbet här, så varför inte? Billigast. Och jag är bara nitton år (snart tjugo) så jag har tid på mig att flytta runt. Det sämsta med egen bostad är att man inte kan spara lika mycket som man kan när man bor hemma. Men i sommar vet jag att jag kommer att jobba ihjäl mig, så varför inte? Ändå tänker jag: Vad händer efter sommaren? Vad ska jag göra då? Kommer jag bli kvar i Delsbo? Är det värt med en egen lägenhet tills sommaren är slut? Blir jag kvar på Ica? Hur mycket kommer jag att jobba efter sommaren? Jag vill precis inte flytta hem igen när jag väl har stadgat mig i något nytt. Så nu är den största frågan: Hur fan ska man veta?
Men som de säger i Alice i Underlandet: "Om du inte vet vilken väg du ska välja så spelar det ingen roll vilken väg du tar"

God natt kära vänner

Inga kommentarer: