måndag 27 december 2010

Jag gör en sammanfattning av 2010, såhär på en måndagskväll.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Det gjorde jag faktiskt, och konstigt vore ju det annars.
Hur har året 2010 varit för dig?
- Det har varit helt okej. Jag har levt livet och tagit studenten.
Bättre än förra året? - Hmm, förra året var bra. Allt var nytt för en artonåring, men detta år har också varit helt okej.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Lätt fråga! Jag var gladare, mycket gladare.
Någonting du aldrig kommer glömma 2010? - Ohja. Studentveckan kommer alltid att finnas kvar i hjärtat.
Har du flyttat under år 2010? - Nej, eller jo det har jag ju., Till Norge fram och tillbaka :D
Har du hittat en ny låt som du älskar? - Love the way you lie.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - I år har det varit en bebisbom, så ja.
Dog någon som stod dig nära? - Tack och lov, nej.

Vilka länder besökte du? - England, Zakynthos och Norge.
Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? - En egen lägenhet skulle inte sitta helt fel faktiskt.
Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? - Som jag sa tidigare, så kommer jag inte glömma allt som hade med studenten att göra i första taget.

Största misstaget? - Jag vet mina misstag och behåller dem för mig själv.
Har du varit sjuk eller skadat dig? - Nä jag är en frisktjej.
Bästa köpet? Dator och Iphone!
Vad spenderade du mest pengar på? - Dator, Iphone. Men annars så går det ju åt lite när man går på krogen! ;D
Gjorde någonting dig riktigt glad? - Ohja. En vecka i Zakynthos med min Bella!
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? - Kärlekens tunga - Eldkvarn och Mikrofonkåt - September.

Vad önskar du att du gjort mer? - Jadu, vet inte riktigt.
Vad önskar du att du gjort mindre? - Ödsla energi på folk som inte är värd det.
Hur tillbringar du julen? - Samma som alltid. Undersvik och Björsarv tillsammans med familj och släkt.

Blev du kär i år? -
"Egentligen är du inte kär i mig, och egentligen är det okej med mig. För jag blir aldrig kär i någon. Sånt är slöseri med tid." ala Håkan Hellström
Har du haft ett förhållande i år? - Nää?!
Har du haft ett hemligt förhållande? -Men nej!

Har du kysst en främling? - Zakynthos. Och en viss Bella: Men kyss han för fan, och sen så springer vi. Sagt och gjort!
Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? - Ja.
Har du sovit i samma säng med ngn i samma kön? - Det också.
Har du skämt ut dig? - Haha, kan ju ha hänt.
Har du ljugit för en vän? - Man kommer längst med ärlighet.
Har du varit ute en hel natt? - Har hänt, ja. Balen bland annat.
Har du blivit tagen av polisen? - Men nää. Jag är rädd för polisen.

Har någon av dina vänner försökt/tagit självmord? - Nej tack och lov.
Har någon i din släkt avlidit? - Även här: Nej, tack och lov.

Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? - Nä? Snällflicka.
Varit i slagsmål? - Inte varit i men hamnat mitt i och typ: Vad är det som händer?
Favoritprogram på TV? -Biggest Looser, Criminal Minds och På Spåret.
Bästa boken du läste i år? - Ps I Love You. Grät efter typ fjärde sidan!
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Pengar?
Något du önskade dig men inte fick? - En miljon?!
Vad gjorde du på din födelsedag 2010? - Jag packade inför resan till England.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Självklart!
Vad fick dig att må bra? Mina nära och kära. Onsdagar på Vallen och Studenten.
Vem saknade du? Farfar.
Höll du några av dina nyårslöften? - Jag har lärt mig att inte ha några nyårslöften.
Hur vill du att ditt 2011 ska bli? Hur jag vill att det ska vara? Jadu, jag vill ta en tripp utomlands. Eller inte bara en tripp utan några trippar. Sen vill jag också jobba och tjäna pengar. Jag vill också skaffa ett eget boende och göra den till mitt hem. Mitt eget. Ja, sen vill jag umgås med mina nära och kära. Jag vill helt enkelt leva livet och må bra av det.

Inga kommentarer: