fredag 19 november 2010

Nu och då.

Nu har jag suttit och läst lite bloggar. Kom in på en blogg, där jag kände igen mig från förr faktiskt. Problemen man hade, att man ville bort från dem. Att man var rädd att fastna (man insåg inte då att man redan var fast), att kärleken var skit, vännerna svek och allt var bara åt skogen. Tänk vad allt kan förändras. . .

Efter de misstag man har gjort så har man även fått många nya erfarenheter. Man har lärt sig hur man ska gå vidare, hur man blickar framåt och att man inte ska lägga problemen bakom sig utan ta tag i dem på engång. Man inte kan fly från sina problem, du står fortfarande kvar på ruta ett när du kommer hem igen. Att prata ut med någon om problemet tjänar man mycket på, det blir en lättare börda att bära. Personligen är jag bäst på att hålla känslor inom mig, vilket man inser inte går efter en viss tid. Det brister, på ett eller annat sätt.

Nu låter det här nästan som en tjej som försöker leka pedagog men klarar det inte. Men det är det långt ifrån. Det är bara att jag ser en förändring i mig själv jämfört med ett år tillbaka. Och jag mår så sjukt mycket bättre nu, för ett tag var det den jobbigaste tiden i mitt liv. Men gud vad den tiden har hjälp mig mycket på vägen. Jag har blivit starkare som människa och lärt känna mig själv bättre. Jag är en helt annan människa. Ni kanske inte ser det, men jag känner det, inom mig.

Och i de jobbigaste stunderna får man ändå tänka att jag har världens bästa familj och släkt, världens bästa vänner som jag kan lita på, jag har tak över huvudet och jag kan äta mig mätt. Jag kan helt enkelt leva livet och vara glad över det jag har och inte det jag vill ha.

Inga kommentarer: