tisdag 13 oktober 2009

ord som inte hjälper.

Va säger man till sin bästa vän när kärleken är över? Vad finns det för ord som hjälper?
Man vet själv hur det är. Hur allt känns så jävla meningslöst, och att inga ord hjälper. Att det känns som man ska ramla omkull vilken sekund som helst och inte orka resa sig igen. Att allt blir mörkt, och världen ramlar samman.

Som sagt, orden kanske inte hjälper nu. Men så småningom kommer orden att hjälpa, man kommer börja se att man klarar av att stå på egna ben. Ohja, det är svårt, men det går. Och råkar min bästa vän ta ett fel steg så står jag där bakom och leder henne till det rätta stegen. Genom att lyssna, genom ord och genom en axel att gråta mot klarar man det mesta. Och jag, jag kommer vara den som hjälper dig mitt hjärta till den ljusa biten av världen igen - det kan jag lova dig <3