torsdag 17 september 2009

framtiden.

Om ungefär nio månader (minus lediga dagar och veckor) är själva skolan slut. Det leder mig till panik och skräck. Visst det ska bli förjävla skönt att gå ut, men va kommer att hända efter? Vad ska jag göra? Jobba, sticka utomlands, plugga vidare? Va fan vill jag göra?

Det är skrämmande att inte veta, att inte kunna känna vad jag vill göra. Men just nu känns det som att det lutar på åt att sticka iväg till Norge ett tag, jobba och tjäna pengar så man sedan kan sticka ut och se världen. Jag vet i alla fall vilka länder jag vill besöka innan jag dör, och helst innan jag stadgar mig (fy vad hemskt det lät). Australien och Nya Zeeland har alltid varit en dröm lika så vill jag besöka Kina, Barsillen, Kalifornien och New York. Och jag lovar er, dit ska jag också åka.

Men om jag nu ska plugga vidare, om de byter till den nya regeringens förslag. Va ska jag då bli? Vad ska jag studera till? Jag har inte precis något "drömyrke" och jag kan inte bara slänga ut pengar på en utbildning jag inte vet om jag vill hålla på med till hundra procent - suck!

Nä, det här med framtiden är svårt. Men en sak vet jag, jag tar ett steg i taget och sen får jag se vad det leder till.

Inga kommentarer: