måndag 4 maj 2009

veckans najs och bajs.

Najs.
1. Solning -
Åh vad varmt och skönt det har varit i helgen. Och brun har man hunnit att blivit också, det ger verkligen tummen upp. Jag tror jag har legat ute varje dag och solat - mycket skönt. Det roliga är ju att grannen sitter ute med långbyxor och tröja, mendans vi ligger i bh och trosor. Haha, är det sol så är det.

2. Seripremär - Det känns att den är igång, man har fått en nystart. Man är laddad inför träningar och laddad inför kommande matcher. Nu får vi bara hoppas på att serien går bäst, och att vi vinner näst intill alla matcher. Mest laddad är jag för att möta Krogen. Haha.

3. Glass -
Jag blir jämt sugen på glass när det är sommar. Jag skulle kunna leva på glass nu dessa varma dagar som varit. Det är verkligen gott och jag menar det, jag är sugen exakt hela tiden. Snart ska jag även äta årets första Twister, det är sommar det.

Bajs
1. Naglar -
Jag har för första gången i mitt liv börjat att bitit på naglarna - inte bra. Jag kommer inte ihåg senast jag bet på en nagel om den inte var halvt av eller nå då. Men nu, nu biter jag hela tiden. Visst jag har mina aningar om varför, men ändå. Jag måste sluta för jag ska snart på bröllop.

2. Solränder - Vi var på ip och krattade i lördags, ungefär en och en halv timme. På den tiden lyckades jag bränna ena axeln och få ett sådans där snygg bh-bränna. Men ser liksom vart mitt bh-band har gått. Och jag hatar verkligen att få linjer efter bikini överdel och bh, så nu går jag och stör mig på det.

3. Könsstympning - Vi gar pratat om det på skolan idag och det är helt vansinnigt. Det är ungeför 6000 kvinnor per dag som blir könsstympade. Detta gör dem genom att ta ett rakblad eller en sax, klipper upp tjejen (man är oftast inte älder än 16), fixar lite där nere och sedan syr igen så inte kvinnan kan ha samlag innan bröllopsnatten - hur sjuk är inte det. Hon har liksom bara ett litet hål som hon kan kissa och få mensen igenom. Det är sjukt.

Inga kommentarer: