tisdag 26 maj 2009

att förändras.

Att människor kan förändras så mycket på bara en sådan kort tid. Bara för att de är med andra vänner och tar efter dem så ändrar de personligheten.
Jag kan inte påstå att det inte är någon som har förändrats sedan man börjat gymnasiet, man växer, hittar ofta sig själv, träffar nya människor etc.
Men såhär mycket, på en sådan kort stund. Det har gått för fort, vart är personen som jag en gång lärde att känna, personen som jag gav min tillit, han/hon som ja.. jag vet inte. Personen som alltid fanns där, trotts allt som hände .

Personer förvinner, personer växer ifrån varandra, personer förändras. Varför ska det vara så, varför kan inte personerna vara den man lärde känna, en person som man vill ha kontakt med livet ut.
Varför förändras vissa till det sämre, medans andra går mot något positivt. Kan inte de positiva personerna stå kvar och de "negativa" klättra till det mer positiva ?

människor försvinner
människor förändras

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi förändrades. Blev äldre. Växte ifrån varann. Konstigt. Vi var ju som systrar... Men minnern finns alltid kvar. Kram.

CamillaGrip sa...

minnena med dig kommer aldrig att försvinna. och jag finns kvar för dig även fast vi knappt umgås längre.
kram