måndag 20 april 2009

veckans najs och bajs.

Najs

1. Mjukglass -
Efter skolan idag gick jag och Linda och tog en mjukglass. Det är något speciellt med årets första mjukglass. Den är mycket godare än alla andra gånger man äter den, och det är ett smakprov till sommaren.

2. Årets första dopp - Ja det är också taget (lördags). Det var svinkallt, men även det är ett smakprov till sommaren. Och innan sommaren är slut ska jag bada mer än vad jag gjorde förra året - ja, jag är rädd för vatten.

3. Personerna som finns där - Ni som orkar lyssna, ni som förstår. Ni ska ha ett stort plus för att ni finns. Jag tänker inte nämna några namn, ni vet ändå vilka ni är. Men även E ska också ta till sig detta plus.

Bajs
1. Död -
Det är så många unga som dör nu. Under två år har fyra stycken ungdomar här omkring gått bort. Det är fruktansvärt, hemskt, ja allt. Att så unga mister livet, de har hela livet framför sig. Det har något att se fram emot, något att sträva efter, de har helt enkelt ett liv att bygga upp.
- usch !

2. "Jag är för fet" - Alltså igår var jag på fem årskalas, då berättade Anna (mamman) att barnen på dagis satt och sa att dem inte kunde äta vissa saker för att de blev för fet då. Men herregud, de är bara barn, de ska inte tänka på sånt. Barn växer, barn rör på sig dagligen, barn ska inte tänka så. Men det kan inte ha kommit på bantningen själv, utan det måste komma hem ifrån.

3. Sova - Jag rår inte för det, jag kan inte sova på nätterna. Jag har kanske sovit max 5 timmar varje dygn sedan i söndags? Det spelar ingenroll när jag lägger mig och somanar, jag vaknar ändå fem timmar senare. Och om jag inte somanr ligger jag och vrider mig och somnar av och till.
Det är skit jobbigt, man orkar liksom inte med dagen.

1 kommentar:

Sömnguden sa...

Ha svalt i rummet, runt 15-17 grader. Om du inte är trött, lägg dig inte, likaså om du vaknar och inte kan sova, gå upp och läs en bok tills du blir tröttare. Använd inte sängen till något annat än för att sova, och ha sex i. Sängen ska förknippas med sömn. Drick grönt te en timme innan sängdags och varva ner två timmar innan. Good Luck !