fredag 30 januari 2009

sju saker ...

Sju saker som jag vill ha just nu:
* Körkort - Det är så himla efterlängtat så det går inte att beskriva. Tänk att bara kunna sätta sig bakom ratten och åka när man själv kände för det istället för att anpassa sig till någon annan.
* En rejäl sovmorgon - Idag sov jag på bussen, när jag kom hem och skulle lätt kunna sova nu. Imorgon får jag ingen sovmorgon, för då ska vi till Undersvik och städa. Så, en sovmorgon - ja tack!
* Pengar - Ja, det låter sjuk. Men jag har nästan slut på dem, jag handlar och handlar och för första gången i mitt liv måste jag börja tänka på att inte handla. Det är sjukt jobbigt.
* Sommar - Det är fruktansvärt vad jag längtar efter sommaren. Tänk att ligga på stranden, få en brunbrändkropp och bara gå ner till vattnet och svalka sig när det blir för varm. Visst låter det härligt?
* Min mobil - Jag har skickat in min mobil, och vill nu ha tillbaka den. Man hör inte vad jag säger i den mobilen som jag har nu.
* Pluggenergi - Ja, jag har verkligen tappat gnistan. Jag har vill ha tillbaka min energi som jag hade i början, när det inte dög med ett Vg utan man ville ha det där Mvg:et. Men nu känner jag; "Det duger med G!"
* Kärlek - Ja, vem vill inte känna kärleken till och från någon. Det är en alldeles speciell känsla som inte går att beskriva. Den kan vara alldeles underbar och alldeles åt helvete. Men vi gillar den, Jag gillar den.

Sju saker som jag har:
* Världens bästa vänner - Jag har vänner som bryr sig, vänner som jag älskar. Vad mer kan man begära?
* Världens bästa familj - Jag har en familj som betyder allt för mig, och jag vet att vad som än händer så finns dem alltid vid min sida. Jag älskar er !
* En bästaste släkt - Min släkt är allt. Dem är som dem är, och det är det som gör dem så speciella.
* Bra betyg - Jag klagade nyss på skolan, men jag har ändå bra betyg. Hittils har jag bara ett enda G och det är i trafikkunskap, och jag bryr mig inte så mycket om det ämnet om jag ska vara ärlig. Det är huvudsaken att jag klarar uppskrivningen, så har jag ändå mitt Mvg där innut i mig.
* En garderop full med kläder - Jag klagar att jag inte har några kläder. Men titta i garderoben, den är ju full. 
* Ett jobb - Jag har ett jobb som jag jobbar extra på under sommar och vinter. Det är många som måste leta ihjäl sig, jag har haft mitt sedan 2005/2006 tror jag.  Och jag trivs  med det.
* Ett liv - Jag har ett liv, jag behöver inte svälta, jag får den kärleken som jag behöver. Jag har vänner och familj som bryr sig, som älskar mig. Och jag är den jag är!

kom ihåg mig.
c.


 

Inga kommentarer: